Kläppen - tisdag

Godmorgon Kläppen,
Endast -10 denna morgon, kan väl betecknas som värmebölja, dessutom kan det bli ett par grader varmare till under dagen!
Blir troligen en underbar dag i backen, igen! För det var ju riktigt kanon igår med, var ju i backen typ 8 timmar igår.
Idag blir det skidskola för Joel med start kl. 9, synd att den inte startar typ en kvart senare då hade vi kunnat nyttja lift systemet för att komma dit, nu får vi traska vägen upp, inte så långt men uppförsbacke :-( . Under tiden han är på skidskolan tar jag nog och åker upp till toppen för att att få ett par åk i de större backarna.
Då har det hunnit bli kväll även denna tisdag. Morgonen var något kallare än vad som utlovats, dock varmare än tidigare dagar, faktiskt så pass varmt som -17 i morse då vi kom till värmestugan för att hänga in ryggsäcken med varmchoklad och lite tilltugg.
Även idag var det skidskola för Joel och under tiden passade jag på att få några åk i längre backar och något större branter än de vi brukar åka tillsammans.
Efter skidskolan blev det ett par åk tillsammans innan vi tog fika paus. Sedan några åk i "Juniorsnowparken", samt något i barnbacken. Där tyckte jag att han inte längre behövde vara då han susar ner för backen och merparten av åkarna i barnbacken lärde sig få styr på skidorna. Inte helt uppskattat att inte få åka där men det godtogs iaf.
Tidig lunch i stugan och ganska tidigt i backen igen efter maten.
Och det var då det hände! Första åket efter lunch då kom Joel på det, att det faktiskt går att svänga i backen och på så sätt klara längre och något brantare backar.
Jag vet inte vem av oss två som var gladast och stoltast när vi båda insåg att han fått kläm på det hela. Nu var det helt plötsligt ingen hejd på det hela, vi skulle åka upp till toppstugan och sedan ta "lemmeltåget" ner igen. Samma spår som i går, med den skillnaden att nu var det inte tal om att få hjälp av pappa, de var bara å åk....
3000 m, låt vara i grön/blå pist men likväl, skitkul. Tre gånger blev det alltså totalt närmare milen bara i den nedfarten.
På väg till afterski med Trolle och Trolla passerade vi en snöskoter bana för barn och naturligtvis kunde vi inte låta bli att ta en tur även där (obs inte jag).
Efter avklarad afterski blev det några åk till för det att vi höll kväll, så idag blev det något tidigare än i går, endast 17.45 denna kväll.
En snabb runda till affären för att fylla på matförrådet, och nu mys i soffan med TV, dator och nintendo DS.
Det finns nya foto också från idag, se på bildsidan.