Formtoppning

kräver planering och jag har insett att jag tyvärr inte har möjlighet att närvara vid gemensamma intervall/kvalitets pass i den utsträckning jag vill och bör. Har därför sökt efter något lämpligt schema att följa.
Har inte funnit något som riktigt passar min kapacitet och träningsmöjligheter, så jag satsar hårt och följer ett schema mot Göteborgsvarvet som riktar sig mot tider under 1.20.
Detta är typ 8 minuter snabbare än mitt pers. och naturligtvis något ambitiöst i överkant, men det får fungera som ett bra riktmärke.
Det är fördelat på 6 träningspass i veckan=en ökning med två pass i veckan och det tror jag inte att undertecknad fixar. Kroppen är inte van vid den mängden och tyvärr så har jag inte tiden heller. Men ett försök får det bli och det ger även en bra struktur på fartträningen.
Enligt schemat skall jag träna så här vecka 9:
Måndag:
45 min jogg
5*100 stegringslopp
30 minuter styrka
45 min jogg
5*100 stegringslopp
30 minuter styrka
Tisdag:
uppv. och nerjogg 15 minuter
backe 10*200m tröskelfart

Onsdag:
70 minuter i prattempo

Torsdag:
uppv. o nerjogg 15 minuter
6*4 minuter i tröskelfart
1 minuts vila

Fredag:
Vila!!

Lördag:
uppv. o nerjogg 20 minuter
20 minuter i tröskelfart
styrka 20 minuter

Söndag:
100 minuter i prattempo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback