Tramade vatten

under dagens backintervaller.
Gav mig iväg från hotellet vid halvsex tiden, när jag närmade mig slingan i Vilsta och de tänkta backintervallerna öppnade himlen sig och en annan var genomblöt på typ 10 sekunder, men va f-n redan dyngsur var det bara att fortsätta, svagt buller långt borta gjorde att jag inte vågade mig riktigt så högt upp i slingan som planerat fick bli start längst ned och köra mina 200 meters intervaller därifrån.
Iväg på första och litade på GPS klockan då jag stannade efter att den berättade då 200m var kutat. Bara att dra med foten i slingan så jag på de efterföljande intervallerna visste när de var tid å stanna. Och det fungerade typ under de 4 första, på femte kunde jag skilja strecket sedan var det fullständigt utraderat av allt regn. Tyckte inte det var lönt att rista fram nytt nöjde mig med att ta märke på skogen och köra efter det i stället.
Själva intervallerna flöt på riktigt bra trots gårdagens långpass, kanske hjälpte det regnet till, blev ju enormt mycket syre i luften.
Tillbaka på hotellet var jag nästan blötare än efter att stått i duschen.....men trots det ;-) så in i en varm och härlig dusch, stod säkert kvar och njöt flera minuter längre än normalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback