Nästa utmaning

En vecka har nu passerat efter vårens utmaning, d vs. Göteborgsvarvet och sub90, det lyckades ju bra som de flesta säkert noterat. Sitter nu som bäst och funderar på vad nästa morot månde bliva, naturligtvis kommer det att vara några lokala lopp under sommaren, såsom Malmö 10k, Wallanderloppet, Färsingaloppet, Trelleborgsloppet och naturligtvis även VeteranSM som går på hemmaplan och därför planerar för att kuta 10 000 m. Mitt livs första banlopp blir alltså som SM tävling en utmaning bara det, räknar väl med att bli varvad ett par gånger minst iaf av segraren men hur som helst skall bli kul att ställa upp!
Tankar finns sedan att köra en höstmara, dock inte bestämt mig till 100% ännu, men det lutar starkt åt Växjö, den ligger lagom till avståndsmässigt samt att det sedan är 8 varvs bana är ju en utmaning bara det.
Börjar bli hög tid att köra ny mara, blev ju ingen förra året och Berlin 2006 blev ju så nära en katastrof man kan komma, gick i väggen efter typ 22 km och fick slita hund resten, borde nog klivit av då.
Redan nu stickar jag ut hakan och satsar siktar på nytt pers med 10 minuter, om jag kommer till start, d vs. en tid ner mot 3.15.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback