Rullskidor

fick inleda denna vecka. Konstigt nog ganska pigg när klockan ringde i morse, somnade sent lyckades se slutet på Wallander på TV4, nog första gången det har hänt :) men å andra sidan så sov jag typ 1,5 timme tidigare på kvällen, undrar om sportspegeln var bra?
Nåväl åter till rundan, en torr och frisk morgon som gjord för ett pass på rullisarna, "bakhalt" på vänsterskidan, vet inte riktigt om det beror på bristande teknik (troligast) eller om hjulen börjar bli slitna, det som händer ibland är att det inte biter i när jag skjuter från, måste vara försiktig, annars är det risk för problem med ljumskarna.

Kom på mig själv med att fundera på arbetet under tiden jag var ute på passet, måste betyda att jag kunde slappna av trots de "livsfarliga" skidorna under fötter.
Egentligen är nog tidiga morron pass det bästa för rullskidor, inte så mycket folk på cykelstigarna då och det betyder att man inte behöver planera körningen lika mycket. Halvvägs in på de 10 km som rullades i morse så kom jag i fullaste karriären på en cykelstig vid Edvinshem och något för sent insåg jag att de grävt bort asfalten på typ 50 cm, inget hål men tillräckligt med kant för att få hjärtat i halsgropen.....nu gick det bra med ett litet skutt eller iaf lyftande av skidorna när man passerade, bara lite jobbigt och svårt att lyfta båda samtidigt.
/Ses i spåren. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback