Morgonlöp

på måndagarna är hur konstigt det än låter den lättaste dagen att gå upp tidigt, beror säkert på att söndagskvällen tillbringas sovande framför TV´n brukar natta sonen vid åtta snåret, och sedan är tanken att jag skall se sporten på TV4 respektive SVT, men det brukar aldrig bli så....somnar nästan alltid framför TV brevid honom, skönt iof.
Gjorde så ock igår och det var därför inte så svårt att komma upp i morse, gav mig iväg strax före kl. 5, inledningsvis var vädret helt ok, men efter knappa halvtimmen drog ovädret in med blåst, hagel och efter det hyfsat med regn, bitvis var det så mycket blåst och hagel att jag fick springa och hålla för ansiktet, smällde på ganska rejält så både låren och ansiktet frös jag hyfsat om. Förutom debaklet med vädret var passet ännu ett steg på rätt håll, tyckte att jag inte hade något flyt i löpningen men när jag stannade hemmavid så visade det sig att det gått något snabbare än förra veckan. Tyvärr så har min pulsmätare börjat strula igen, börjar nu bli smått irriterad på densamma, är ju ca. ett år sedan jag köpte den och det är tredje gången som pulsmätaren bråkar.
Första gången skickades klockan in och kom tillbaka fullt fungerande, vid nästa tillfälle beställdes nytt pulsband och när det kom fungerade ej heller det.....så den gången tog butiken beslutet att byta klockan till mig utan att först kolla med tillverkaren Suunto, starkt gjort Löplabbet, service var det!
Nu är det tid igen, samma strul, börjar med att pulsen är lägre på mätaren än den brukar, passet efteråt börjar den tappa kontakt och visar ej pulsen, för att sedermera inte visa den alls.
Har testat med det mesta, byta batteri i både band och klocka, "para ihop" bandet med klockan på nytt och vad som händer är att klockan finner HR bandet men visar inget värde....
Nu har SUUNTO sagt att de vill ha mig att sända in klockan igen, vet inte om jag är så sugen på det, skicka klockan på någon form av reset, typ 1 gång i kvartalet.....känns inte som det är optimalt precis, bättre än så borde de kunna.

Har meddelat detta till dem och hoppas på någon forma av feedback med svar varför den beter sig så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback