V. 42

Måndag:
Somnade väldigt tidigt söndagkväll och vaknade pigg o utvilad. Vanliga 10 km fördelat på cykelstigar runt Backaskolan. Något lättare idag och tendenser till bättre känsla. Rundan avverkades på drygt 51 minuter.

Tisdag:
Dax för styrkepass var det denna morgon, börjar få in rutin på dessa pass nu.
100 varv med hopprepet
4*15 situps och armhävningar
avslutade med 10 st utfallssteg.

Onsdag:
Upp o hoppa, kände mig ganska pigg i morse igen!! Nu är nog alla "sviter" efter senaste blodgivningen över. 10 km morgonbackar även idag, mötte faktiskt några som var ute och promenerade och en annan galen löpare som var ute på en tidig runda idag med. Dagens runda tog ungefär som i måndags och det är väl där som dessa rundor bör ligga, när det är träning vid den tiden på dygnet.

Torsdag:
Skulle vara hemmavid och arbeta idag och kunde därför unna mig att sova en halvtimme längre, och vaknade 10 minuter före det att klockan skulle starta, och tur var väl det för jag hade glömt att sätta igång väckaren.
Körde idag samma pass som i tisdagsmorse och det får nog bli några till innan jag ökar på antalet reps.
På kvällen var det så tid för intervaller pass och det var nog första gången på snart ett par månader som det kändes bra igen, så förmodligen är formen på väg till baka. Är dock inte riktigt nere i de tider som jag hade i slutet på augsti, d vs. före formsvackan började.
Idag körde vi 10*500 m och tempot varierade lite, ett par av repetitionerna på slutet släppte jag medvetet lite på tempot eftersom det var ett tag sedan jag hade bra flyt genom hela passet. Men sista intervallen kändes så lätt att jag tryckte på där igen.
Splitttider
1,52
1,51
1,50
1,48
1,47
1,48
1,46
1,52
1,51
1,44.

Lördag:
Inget LD pass denna lördag heller, det sparar jag tills i morgon bitti. Istället blev det ett styrkepass i hallen.
200 varv med hopprep
4*15 situps och armhävningar.
10 st utfallssteg.
Känns som det börjar bli tid att öka antalet repetitioner, men funderar på att avvakta med den ökningen tills efter loppet i Yddingen nästa helg.

Söndag:
Kände inte alls för att ge mig ut i morse, men hade ju vaknat så det var bara å byta om och ge sig iväg. Strax efter kl. 7 var jag igång, och det blev att springa ut till skogen och ta en runda på milslingan där, ganska mycket folk i rörelse denna söndagsmorgon i skogen. Totalt blev det 20 km idag och strax under 1 timme 43 minuter, ett behagligt träningstempo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback