v. 46

Måndag:
Planerade som vanligt för en morgonjogg, men var något enormt trött när klockan ringde i morse, trots 9 timmars sömn, bestämde mig direkt för att skjuta upp passet till i kväll i stället.
Kvällen kom och strax efter kl. 20 gav jag mig ut, samma runda som morgonjoggen brukar bli, alltså 10 km med några backar inbakade. Rundan gick betydligt lättare och även snabbare än den brukar göra på morgonen, knappt 50 minuter blev det.
Har dock känningar i min vänstra hälsena när jag springer och det ömmar även när jag trycker på hälsenan, får testa med tigerbalsam några dagar och hoppas det ger med sig.

Tisdag:
Skulle jag orka att köra morgonens styrkepass, efter att det blev löpning i går kväll? Lite segt att stiga upp var det men sedan lossnade det.
100 st hopprep
3*20 + 15 situps och armhävning. Börjar så sakta närma mig målsättningen på att kunna köra 4*25.
Avslutade med 10 st utfallssteg

Onsdag:
Steg upp för en morgontur, men kände mig lite irriterad i halsen, tyckte mig även känna något som kunde vara början till förkylningsblås.....så det var med dubbla känslor jag bestämde mig för att inte springa idag. Är ju inte förkyld.....men kan nog vara något i kroppen, å andra sidan vill man ut o röra på sig.

Torsdag:
Ingen förkylning har brytit ut. Så det blev intervaller, idag. Ett annorlunda pass,
2,5 km i hyfsat tempo direkt följt av 1,5 km i högt tempo. Två upprepningar.
Tiderna blev:
11,49 + 5,43
11,11 + 5,27
Det positiva var ju att andra gick snabbare än första vändan, men nästan för stor skillnad borde nog kunnat springa något snabbare första.
2,5 km uppvärmning och lika mycket nerjogg, allt som allt 13 km idag.

Lördag:
Planerar jag att köra ett LD pass på morgonen. 20 km är tanken. Sedan iväg till badhuset med 4 åringen därefter är det att ordna barnkalas för honom. Full fart även denna lördag ser det ut att bli alltså.
:( Det sket sig med dagens LD pass, steg upp käkade gjorde toa besök....men, men något stämde inte, tung i huvud, lätt lätt känning i hals, så jag beslöt att hoppa över passet idag, så jag gick och vilade en timme till iof ganska behagligt. Men nu när det är lunch tid så är känslan inte lika påtaglig även om det finns något  i halsen som retar så där lite lite, så det är svårt att veta om det verkligen skall bli någon förkylning av det.

Söndag:
Ingen förkylning har det blivit, men något skumt är det, två dagar denna vecka har det varit halvskum känsla. För säkerhets skull så tog jag vilodag även idag. Nu har kroppen fått vila tre dagar så nu skall det mycket till för att det inte skall bli träning i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback