v. 45

Måndag:
Morgonbackar, något segt i kroppen idag, det tog någon km innan kroppen kom igång. Mötte trots den tidiga timmen en löpare och ett par stavgångare. Skönt att det inte bara är jag som är ute och motionerar "toktidigt".

Onsdag:
Är på tjänsteresa denna vecka med minimässor på kvällen. Idag hann jag att spränga in ett löppass vid lunchtid. Fick bli 2*2.5 km i någon form av försök att köra intervall. Lite knepigare med intevaller när man är själv. Tiderna blev 9.55 resp. 9.48. Nöjd med dem, men fick aldrig till någon bra löpkänsla idag, kanske beroende på att det var lite stressigt att få till passet samt att jag endast käkat frukost och det var ett bra tag sedan.

Torsdag:
Igång med repet, situps och armhävning igen! Det fungerade bra, kändes något i högerhanden men inget som störde. Blev att fortsätta med samma antal som förra gången. D vs.
100 varv med hopprep
2*20 + 2*15 situps och armhävningar
Avslutade med 10 st utfallssteg.

Fredag:
Morgonjogg i Växjö. Från hotell till Växjösjön och ett par varv där. Totalt 10 km och knappa 50 minuter. Ett bra pass till att vara på morgonen. Något tungt i början men det beror nog på att tempot var högre än det normalt brukar vara på de tidiga passen.

Lördag:
Långdistans i månsken och stjärnklar himmel! Underbart vackert och friskt, blåste något men inte så det störde. Gav mig ut vid 05.30 och det var mörkt under större delen av passet så det fick bli att springa på upplysta stigar och cykelvägar.

Söndag:
Styrketräning - hemma i hallen. Helg innebär 200 varv med hopprep och de vanliga omgångarna av situps och armhävning. Fortfarande kör jag:
2*20 situps och armhävning
följ av
2*15 situps och armhävning
avslutar med 10 utfallssteg.
Kändes OK idag, lagom ansträngande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback