Lundaloppet 2009

En sådan där dag då det flyter på något enormt lätt. Bitvis var det ny sträckning i år och det till det positivare! Kuperingen var densamma men det var mindre löpning i bostads kvarteren till förmån för löpning i centrum, betydligt trevligare. Kände mig ganska oinspirerad före start, men när vi kom igång så var flöt det på ganska lätt, öppnade första km på 3.45 bra! hade tänkt försöka snitta 3.55/km så det var på rätt sida. Även vid nästa km markering så låg jag på rätt sida och då var det mitt i stigningen, efter 3 km så planade det ut och det var att öka steglängden igen, sedan kom vätske kontroll och en mugg vatten intogs mitt i löpsteget. Några vändor i centrum innan det bar av mot stadsparken igen och varvning, andra varvet är ju till 80% det samma som första, undantaget sista km som nu går mot idrottsplatsen och målgång. Även på andra varvet var känslan bra, fortsatte att hålla mina km tider under planerat och kände ingen egentlig trötthet som gjorde att farten var på väg att sänkas. Försökte finna rygg att ligga bakom vid stigningarna men de som jag kom i kapp sprang något för sakta så det blev att gå förbi och dra själv. På sista varvet var jag starkt och plockade placering efter placering och det stärker naturligtvis. Inkommen på idrottsplatsen så insåg jag att det skulle bli nytt pers på milen ca. 20 sekunder blev det tillslut, men på Lundaloppet blev det en förbättring med hela 102 sekunder. Detta gav mersmak och förhoppningsvis så kan jag bibehålla formen till nästa helg då det är tid för GBG varvet. Loppet sträckning finner ni på: http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=149093

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback