Solo intervaller

Eftersom det är torsdag så var det ju idag upplagt för långa intervaller i slingan, visste på förhand att det skulle bli att kuta dem själv, hur kul e de? Inget alls, eftersom intervall träning är hyfsat tråkig och jobbig i alla former. 
Nåja eftersom jag inte skall springa Kulla loppet i morgon fredag vilket de flesta av de andra som brukar dyka upp på torsdagarna har för avsikt att göra så var de bara å bita ihop och springa på. 
Den underbara sommarvärme som varit idag, är ingen kul kompis under löpträning, men det gick ändå, dagens upplägg var ett pass som vi sprungit några gånger tidigare, och kan nästan betecknas som fartlek i stället för intervall, det är långa intervaller med ganska kort vila. Efter uppvärmnings varv och några stegringslopp med löpskolning inbakat var det så tid.

1 km   -  3.40
1 min. vila
1 km   -  3.45
1 min. vila
2 km  -  7.39
3 min. vila
1 km  -  3.40
1 min. vila
1 km  -  3.41
1 min. vila
2 km  -  7.30

Klart.
Återstod nedjogg och att cykla hem, totalt inkl. cykelturen blev det nog typ 1 timme och 45 minuters träning idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback