Banintervaller

Såg verkligen fram mot att köra intervaller på idrottsplatsen i kväll, tyvärr blev det inte riktigt som jag tänkt mig....Tänkt köra minst 6*1000m i tilltänkt miltempo, dessutom förhållandevis lång vila, drygt 2 minuter, ett pass som skulle vara väldigt behagligt, tempot skulle inte vara något problem, ca. 20 sek. långsammare än senaste gångerna. 
Märkte dock redan på uppvärmningen att det var något som inte stämde, inget flyt i löpningen, svårt att få till ett naturligt och bra steg, vet inte riktigt vad det beror på.
Är inte så säker på att det är p ga. någon förkylning som pulsen näst intill maxade i kväll, kan vara en del annat, varit hyfsat stressigt att få ihop vardagen med både arbete, renovering och träning.
Nåja oavsett orsak så hoppade jag av passet efter fyra intervaller,i vilka jag höll tempot, hoppas det räcker är ju tävling på lördag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback