v. 29

Tisdag:
Lugn kvällsjogg för att inte helt stelna till inför Färsingaloppet på torsdag. Blev dryga 10 km och testade att springa med ryggsäck, detta inför den planerade heldagen i joggingskor under nästa vecka.

Torsdag:
Färsingaloppet 10 km, förra året hade jag ingen motivation och sprang "bara" igenom loppet och målet att förbättra förra årets tid var inte speciellt svårt, närmare 2,5 minut bättre blev det också, loppet som lär mäta närmare 10,4 km tog 42 minuter, och upplägget var ungefär som förra veckans Wallander lopp, d vs. starta i högt tempo och låta det hålla så länge som möjligt, desutom så är ju första hälften i Sjöbo väldigt kuperad, så jag var ganska sliten halvvägs in i loppet, blev då omsprungen av Joppepop en kille som normalt brukar vara ett par minuter snabbare än mig, men som i år inriktar sig på kortare distanser, fram till 8 km markering såg han ut att springa från mig, men väl där hände något förmodar att han började känna av bristen på distansträning och jag såg slutet på loppet så där började jag plocka på honom och gick om igen, det försprånget höll jag ända in i mål. Vid passering 9 km så hade jag strax över 36 minuter och hoppades gå under 40 minuter, men den sista biten in mot mål är ju betydligt längre än 1000m, lär vara 1400 m så det gick om intet, kutade i mål på 42 minuter på min egen klocka har inte sett den officiella tiden ännu.

Lördag:
Långdistans ? 20 km, ett litet frågetecken för det där med lång, räknar egentligen inte passen under 2 timmar som långdistans, men visst 20 km är ju hyfsat ändå, blev inte längre idag då det skall sparas på krafterna inför tisdagens löpardag, då vi planerar för en heldag löpandes på österlen, avslutas i Ystad med bad och grillnng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback