Återkomsten

till både blogg och intervaller. Efter en månads trevande med sedvanlig Persson förkylning som bara ligger och retas, bryter inte ut och går f-n inte tillbaka. Nu har jag efter råd från mycket tillförlitlig källa införskaffat förråd av hälsokost som skall stärka upp mitt immunförsvar på sikt.
Om jag förstod alla råden korrekt är upplägget anpassat för en annan som är djupt nere i "träningsträsket".
Nu gäller det att finna lämpligt upplägg för att nå någon slags form till Göteborgsvarvet, om drygt två månader. Tror inte på förra årets upplägg med 5-6 löppass i veckan, den formen är jag inte detta år, kan inte komma upp i den kvantiten.
Nä i år får det bli sikte på kvalitetspass istället.
Tre löppass i veckan under mars månad.
Korta intervaller
Långa intervaller
Långdistans.
Detta skall ge mig, fart och förbättrat löpsteg. Fartuthållighet samt distans i kroppen.
Idag var det så tid för ett pass med korta intervaller.
Akraka brukar vi kalla det.
200m
400m
600m
800m
800m
600m
400m
200m
Snittfarten var ju inte precis den som jag är van vid. Frustrerande men kanske inte så mycket mer att begära. Tyvärr.
Kan bara bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback