Hur tuff kan en bandy spelare vara?

Eller bloggen om en morgon på tartan bana....Tuff som man är så antog jag utmaningen att köra banintervaller med en kollega före frukost.
Tur att jag inte kom på idén att göra tävling av det.
Sagt och gjort vi letade upp friidrotts plats i Jönköping och sedan bar det iväg. Tre stackars killar ensamma i morgon diset på en idrotssplats
12*200 m stod på schemat, hur svårt kunde det vara? F-N killen åker ju bara lite skridsko, en annan är ju hyfsat rutinerad som löpare.
30 sekunders vila mellan varje.
Javisst ja killen har ju Pelle Fosshaug som tränare - bara det förklarar ju att man inte vågar annat än att köra efter vad tränaren sagt.
Här någonstans borde jag nog anat oråd.
Tror jag kör dem på 35 s/st sa han. Tror jag det tänkte en annan. När jag körde 400 hundringar för mindre än två dygn sedan låg jag ju på 38 sekunder på samma distans. Just det på kvällen - käkat och druckit vatten hela dagen för att planera.
Idag var det morgon.
Gick åt skogen redan på första tvåhundringen...Patrik 39 sekunder. Peppe 35s.
Och så fortsatte det.
Bara att ge mig - bandy spelare kan springa också.
Nämde jag att han spelar elitserien?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback