Intervaller

enligt schemat. D vs. 4 st á 6 minuter. Men före det så naturligtvis uppvärmning om typ 15 minuter. Konstigt på uppvärmingen kändes att gå väldigt väldigt sakta även för att vara uppvärmning men icke - ungefär som vanligt kanske även ngt snabbare, vet inte vad jag skall tro om detta.
Sedan på intervallerna var det svårt att komma upp i fart och rätt pulsnivå, tog nästan halva första intervallen innan jag låg på rätt nivå.
Passet var exakt samma tider som förra veckan och kan nog även påstå att distanserna blev de samma.
En konstig sak i sammanhanget är att jag passerar 1 km markeringen på slingan efter ca. 3.40 ett tempo jag är helt nöjd med. Sedan har jag ju ca. 2 minuter och 20 sekunder kvar att springa. Borde vara ca. 650 meter.
När jag efteråt kollar passet så visar GPS klockan att varje intervall varit ca. 1,5 km.
Vilket skall jag lita på?
För jag vägrar att tro att jag tappar så mycket fart på slutet av varje intervall.
Som vanligt avslutades dagens träning med 15 minuter nerjogg.

Kommentarer
Postat av: Maria W

Jag borde nog också köra lite mer intervallträning, men det är ju så tråååkigt. Eller kanske mest beror på att jag tycker det är svårt att ska ett bra intervallpass. Nu räcker det nog med långa intervaller men till sommaren kan jag behöva köra riktiga sprintintervaller. Tips?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback