Morgondistans

då var det tredje dagen och tredje passet på löpschemat. Idag var det ett lugnt distans pass som stod på schemat. Närmare bestämt 70 minuter i "prattempo" nu är det ju inte så många att prata med vid den tidpunkt som jag var ute, men såg till att hålla ett lugnt tempo.
Det var iof inte så svårt då det bitvis var glashalt på cykelstigarna, de senaste dagarnas blidväder med smältande snö i kombination med minusgrader i natt gjorde underlaget vanskligt.
För det mesta gick det att urskilja isen från asfalten men inte riktigt överallt och det kändes, aj aj. Efter drygt 4 km var jag inte riktigt vaksam och vips så låg jag där, otroligt vad det går fort.
Lustigt med känslan av att nu går det åt skogen, känner hur benen börjar ge försvinna och rätt vad det är så smäller ryggen i backen, tror jag lyckades hålla upp huvudet, det var iaf första tanken, när jag låg där.
Lyckades inte heller att ta för mig det är jag ganska säker på då jag inte fick ont i armbågar eller händer, det var i stället rygg/skuldror som tog hela smällen.
Tror inte det var någon som såg det, förvisso kom det en bil på tvärgata, men jag skymdes troligen av buskage, men om de såg mig fick de nog en rolig syn.
Nu i kväll drygt ett halvt dygn senare så är ryggen fortfarande öm, tror inte att det blivit några skador frånsett att jag blev/är hyfsat mörbultad, men det går ju över.
Löpningen ja, just det den fortsatte som planerat, 70 minuter och 12 km, tror nog att det var något slags rekord i sig, att hålla låg fart. Tror nog orsaken till farten beror på flera saker, dels underlaget men även att kroppen var ganska trött efter tre dagars träning i följd.
I morgon torsdag blir det kvällsträning i form av intervaller, på schemat står det 6*4 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback