Halvvägs

in i första fyra veckors schemat blir det en summering. I dag var det åttonde dagen i följd med träning. Sammanlagt ca. 11,5 mils löpning på åtta dagar. Måste vare något av ett rekord för mig. Nu väntar vila tills måndag. Välbehövligt misstänker jag, även om kroppen svarar kanon på träningen så måste det även till vila, annars går det snart illa.
Dagens pass bestod av 20 minuter uppvärmning=jogg ut till slingan i sandskogen. Dock så sprang jag inte vidare i slingan utan tog militärvägen ut.
30 minuter i tröskelfart skulle genomföras och snittpuls blev 88% av max, tror det var ganska så "lagom". 20 minuter att jogga hem igen, gör 70 minuter träning och dryga 14km.
Intressant är att uppvärmningen gick i ett lagom tempo och pulsen var mycket låg!!! . Dock så var inte farten riktigt som jag hoppas på tröskelpasset och likaså på nerjoggen så var det svårt att få ner pulsen till den nivå jag ville.
Tolkar det som ett tecken på bra återhämtning och att jag blir i allt bättre form. Dock så är jag så pass nertränad just nu att när det blir något tyngre så är jag inte riktigt i fas ännu. Trots detta så känns det riktigt riktigt kul att träna efter detta schema. Skall bli mycket spännande och se formen när startskottet för Göteborgsvarvet går om drygt 2 månader.
Nästa vecka blir det 5 pass, för att sedan gå in i fjärde veckan av detta block och den är ju återhämtningsvecka med färre och lättare pass. Där någonstans är det meningen att ett positivt tecken skall uppenbara sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback