Uppstart

efter några sju sorger och åtta bedrövelser, eller iaf något som känns så, har jag börjat träna så smått igen. Efter GBG varvet tog jag det lilla lugna i två veckor. Denna lugna period avslutades dessutom med voltaren kur för att försöka råda bot på den molande värk i höger knä som dök upp vid löppass med högre tempo. Om det försvunnit vet jag inte ännu..... När tanken var att påbörja träningen åkte jag på en rejäl förkylning som satte på luftrören, med försvunnen röst och grym hosta som följd.
Så vips rök det 1,5 vecka till utan träning.
I onsdags var det så äntligen tid med en kort och försiktig tur om ca. 20 minuter, så härligt att åter få komma ut och röra på sig, frisk luft långt ner i lungorna, samma visa torsdag morgon fast nu 30 minuter lika härlig luft och båda passen dessutom på okända vägar i utkanterna av Zürich, härlig grönska, slingrade vägar och frisk luft. Grymt skönt.
Dessutom inte ont i knät, men å andra sidan var det en mycket lugn uppstart, ingen kvalitets träning. Blir något försiktigt pass till innan jag försöker mig på fartträning igen.
Jag lever inte för att springa, jag springer för att leva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback