Snöpuls

Det finns inget dåligt väder....bara dåliga kläder. Idag var det att leva efter den devisen, hade jag bara rättat mig efter vädret så hade det inte blivit någon runda idag, men det blev det!
Dock inte den snabbaste och lättaste rundan i världshistorien, eller ens i min egen historia som löpare. Efter att det under natten kommit drygt 1 dm nysnö och det tillsammans med kraftig vind, var inte vägar och gång/cykelstigar så värst bra plogade.
Så rundan fick bli som den blev, ganska många gånger fick jag stanna och invänta bilar som jag mötte, då jag sprang på packad snö på vägen i stället för på oplogade cykelstigar. Vid tillfälle då det inte fanns alternativ blev det att intala sig att det var ett bra styrkepass att kuta i den djupa snön.
Drygt 15 km blev det och snittfarten var ganska nära 5.30/km.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback