Kläppen - torsdag

God morgon, sista dagen här - lite vemod, hade säkert klarat att tillbringa några dagar till i backen. Men samtidigt skall det bli skönt att komma hem till familjen och försöka få till normala rutiner igen. Det har ju nästan varit en månad med ledighet även om jag jobbade en vecka efter nyår så var den ju nedkortad av trettonhelgen.
Idag blir det städning av "stugan" inget direkt betungande jobb, då det bara varit jag och Joel i stugan och vi försökt att hålla undan kontinuerligt, men likväl skall det göras.
Utlastning i bussen nu klockan 8 och besiktning av stugan efter 9.30, sedan blir det åka av fram till typ 16.30 innan vi byter om och åker buss typ 10 mil innan det blir kvälls mat.
Sådär ja, då sitter vi i bussen och är på väg söderut. Kvällsmaten i form av pannbiff och potatis med en god kopp kaffe efteråt!
Dagens åkning var väl sisådär, vi fick stå ute ett tag och vänta på städkontrollen, naturligtvis blev det bakläxa, golvet inte riktigt städat och fingrar på spegeln....På golvet fanns spår av majs som inte blivit poppade, och det har då inte vi ätit denna vecka.
På spegeln var det märken högt uppe, ovanför Joels nåbara höjd och mig veterligen så har inte jag haft mina fingrar där. Känns som nivån är ojämn, men å andra sidan borde jag naturligtvis ha fixat till det när jag städade, även om det fanns där när vi kom.
Nåväl en timme utomhus i minus 17, gjorde att man frös något när vi kom ut i backen. Så vi fick nästan börja dagen i värme stugan.
Det var bitvis molnigt och då blev det kallt när man passerade dem.
Tror vi åkte från toppen fyra gånger idag, och det gick allt bättre för varje gång för Joel. Dock så var det på slutet tendenser till trötta ben eller huvud, kanske? Så vi beslöt att det fick räcka där.
Sedan blev det några åk i de inte fullt lika höga backarna. Jag lockade upp Joel i en backe han inte åkt i tidigare, dock inte den brantaste, men naturligtvis så blev det inte så bra, han ramlade och allt var pappas fel.
Nåja lite fika och en runda på snowracern (obs! utlovat sedan tidigare) så var vi på banan igen, för några sista åk.
Ombyte och enkel tvätt sedan in i bussen och nu är vi som sagt på väg hemmåt.
En lagom tripp, skall bli skönt med normala rutiner igen. Men skulle nog kunna tänka mig en vecka till med skidåkning denna säsong.
Blir det ny Kläppen resa nästa år, eller något annat, tål att fundera på. Något bör det nog bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback