Korta intervaller

har det inte blivit så mycket av i år. Fokus har ju legat på längre intervaller för att få fartuthålligheten. Tyvärr har detta nog gjort att jag tappat en del i toppfart och även lätt till något sämre löpteknik, tror jag iaf.
Nu när det går in i höstperiod och det åter börjar bli tid med tävlingar så tänkte jag försöka ändra på detta.
Idag var det så tid för intervaller i högre fart, tyvärr så är det ganska tungt och på gränsen till mjölksyra i benen. Efter sedvanlig uppvärmning var det så tid för "fight":
200m @ 35 s
400m @ 1.20 min
600m @ 2.06 min
800m @ 2.52 min
800m @ 2.52 min
600m @ 2.06 min
400m @ 1.20 min
200m @ 33 s
Som synes riktigt jämnt tempo, och en fullt godkänd - hög - grad av ansträngning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback