Sammanfattning

av några dagars träning då jag varit på resande fot. Har varit långa dagar och tyvärr för lite sömn denna vecka, men är ganska stolt att jag tagit mig ut på morgonrundor trots det, är ju så härligt med frukosten efter en timmes löpning i friska luften, det liksom piggar upp hela dagen!
I tisdags kväll var tanken att det skulle bli intervaller i Eskilstuna, men icke blev de så, tyckte liksom inte det var läge vid 23 tiden, då kallade sängen.
Däremot vaknade jag vid halvsex tiden och stack ut direkt, ja jag vet inte normalt det heller men liksom betydligt piggare då än när jag gick och lade mig på kvällen före.
Inte helt optimalt med intervall pass så tidigt på morgonen men det var det enda tillfället så det fick bli så.
10*2 minuter med en snittfart av 3 min. 45 sekunder per km, tror jag är ganska nöjd med det faktiskt. Upp o nerjogg om 15 minuter vardera.
På onsdagsmorgonen blev det tre varv i central stockholm, ungefär så, Sergels Torg, Odenplan, Sveavägen, Sergels Torg igen. En timme blev det, dock insåg jag hur lyckligt lottad man är som kan öppna dörren hemma vid och slippa att springa mitt i centrum.
Så var det då fredag morgon och Jönköping var platsen idag, på väg hem från Stockholm så stannade jag där för att inte somna vid ratten igår kväll/natt.
Idag var det 45 minuter jogg följt av 5*100 meter stegringslopp. Åter härligt omgivning med cykelstigar, träd och vattendrag!
Fick till riktigt bra fart på stegringsloppen idag, där var snittet typ 3 minuter och 2 sekunder/st - nåja nu hade jag inte orkat en km i det tempot men trots allt så mycket nöjd.
Nu väntar två dagar med planerat långpass och förhoppningsvis tävling på söndag, sedan går jag in i den lugnare träningsveckan.
Skall bli mycket kul och så hur formen utvecklar sig då, för som det känns nu så finns det mycket form gömt någon stans.
*Ler och är förhoppningsfull*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback