Nertränad

så snabbt ned gå mellan eufori och känslan av att det går tungt. Nu har jag haft ett par tunga träningsdagar. Onsdagens distanspass om 60 minuter var ganska jobbigt. Det fanns dock ljusglimtar, såsom att springa på slingan tidigt på morgonen, inget belysning och endast ett svagt sken från pågående gryning!
Idag var det så tid för intervaller och faktiskt första torsdagen sedan i höstas som "gänget" åter var på plats. Dagens schema bestod av 6 st á 4 minuter.
Blev drygt 1000m per intervall, vilket gjorde snittfart på 3.50/km.
1 minuts vila mellan varje.
Om jag försöker mig på en analys av hur jag känner att formen är, så får det nog bli som sådant att jag känner mig stark och ganska fartuthållig, medan jag saknar den där riktiga farten.
Men det kanske skall så vara?
Jag litar på passet som kutas.
På lördag blir det nog en bra värdemätare, då det är tid för kretsmästerskap, 6 km terräng. Där har jag ju tid från förra året att jämföra med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback