Piggnar till

gör kroppen nu förhoppningsvis. Dessa sista veckor innan maran är något kluvna, kroppen börjar återhämta sig från att varit ganska tung några veckor, jag började ju att förra veckan minska ner på farten under intervall passen sedan var det i söndags det sista långpasset, sedan dess har jag vilat fram till idag då det var tid för sedvanliga intervaller, de är ju riktigt behagliga då farten ligger kring 4.15/km, låt vara att det är långa intervaller, idag 3*2,5 km men det till trots så är det ingen större ansträngning!
Allt eftersom skall träningen minskas och kroppen blir ju piggare det gör att man börjar känna sig riktigt tävlingssugen och längtar till startlinjen.
Så samtidigt som jag får mer tid över, träningen blir lättare så uppstår en viss frustration och längtan till den 17:e, även om jag vet att den morgonen inte är speciellt kul, brukar må riktigt skit på morgonen före loppet, lilla gossen har ju lite darriga tävlingsnerver :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback