Långpasset 1 maj

sista passet i den tunga uppbyggnaden, nu går jag in i tävlingsmånad, med Lundaloppet, Göteborgsvarvet samt Stockholm Marathon. Dagens långskubbning började tungt, hade laddat med sportdryck och flytande kolhydrater på morgonkvisten, dessa gjorde sig starkt påminda i motvinden och lite småkuperat, tungt, tungt. Efter ca. 1 mils löpning fick jag dock nytta av vinden och kuperingen minskade, då började löpningen gå betydligt lättare. Halvvägs in i passet så började jag närma mig kusten och Nybrostrand, där jag sprang ett par km på sanddynorna, vackert är det men tunglöpt. Kroppen börjde nu bli tung och det flöt inte på fullt lika bra längre. Men när sanddynorna var till ända och skogstigen återkom blev det enklare igen, dessutom började det kännas att jag var på hemväg och kunde nästan känna smaken av kaffet som komma skulle! Totalt ca. 33,5 och 3 timmars löpning, distansen spelar egentligen inte mig någon större roll för närvarande det var tiden (3 timmar) och fokus på att inte gå för hårt, d vs. kontrollerat med låg puls som var viktigt idag. Kolla in sträckningen på: http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=143451

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback