Genrepet

inför maran i hufudstaden avverkad. Medan familjen fortfarande sov djupt snörade jag på mig löparskorna, med nyinskaffat skavsårs plåster på höger häl, har haft problem sedan varvet förra helgen, är egentligen inte skavsår utan fick såret av det band som höll fast "chippet" kring ankeln, skit samma, det är hur som helst väldigt skavsårs liknande, men nu tror jag att det håller på att läkas. 
I fokus på dagens pass var att hålla pulsen låg, farten var av väldigt underordnad betydelse. Det gjorde dock att farten inte blev högre än 5:25/km, nästa vecka hade jag då tänkt mig att kuta runt på i snitt 5 min/km utan att för den skull förta mig.

 Ett behagligt och kontrollerat lopp, som inte ger några större sviter på kroppen. Den satsningen får bli i höst på Växjö maran.
Dagens pass sprangs ut till Hedeskoga för att där vända mot Bussjö, ner i kvarteren vid ICA och Coop, vidare västerut till Lilleskog, här var motvinden välidgt påtaglig, när jag åter vände västerut så blev det att få bra hjälp av vinden, flöt på grymt bra i medvinden. Nu gick rundan längs kusten en bra bit, inte förrän jag var vid "jakten" så var det tid att ta sig hemmåt. 

Var hemma efter 2 timmars löpning och dryga 22 km.
En god start på lördagen, denna skulle sedan följas av en heldag på sommarland!
Kolla länken för att se hur min runda gick idag: 

www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=157853

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback