Ut i skiten

eller iaf i lerskogen.
Första passet med nya upplägget d vs. dubbla intervallpass varje vecka, ett pass med långa intervaller och ett pass där fokus är på kortare. Idag var det långa intervaller, nöjde mig med 6st á 1000m idag, fattas ju lite till vad vi körde tidigare i våras, men jag valde att inte köra de sista 2 som var planerade, dels så har det ju varit sparsamt med fartpass de senaste veckorna, p ga. flitigt tävlande och sedan var jag och lämnade blod igår, vilket också påverkade kroppen, dock var det inte så illa som det varit vid några tidigare tillfällen.
Tränade med YIF och det är ju alltid positivt med att köra intervaller i grupp, viker inte ner sig lika mycket då, idag var vi ett gäng om fyra som var ganska lika tidsmässigt.
Efter uppvärmning och löpskolning om ca. 4 km var det tid att dra igång passet i leran.....banan i Sandskogen har den egenheten att när det regnar så blir det väldigt vattensjukt i spåret, efteråt så var jag skitigare än vad sonen är när han kommer hem från dagis :-)
Löpningen gick så här:
3.47
3.45
3.44
3.42
3.37
3.39
3 minuters vila mellan varje, ganska länge men det gjorde nog att jag orkade med alla intervallerna trots blodtappet igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback