Midsommarveckan

blir det annorlunda upplägg med löpningen, ställer till det en del med tjänsteresa i början på veckan och helgen ruckar ju en del på det normala upplägget.
I måndags var jag i Stockholm, boendes i Skärholmen på "prinsens" hotell, hittar skapligt i omgivningarna och har inga problem att finna en runda på 10 km, men desto svårare att få till någon intervall träning, då det är mycket cykelstig, trottoarer och korsninger, fick i stället bli en runda för att bara röra på sig. Kanske inte helt fel då jag känner mig lite sliten i kroppen, har småont lite här och var...
Idag onsdag var det meningen att köra intervallerna med gänget som normalt brukar kuta tillsammans på torsdagarna, dock var det svårt att få ihop den planerade tiden med övriga familjens planer så jag gav mig iväg på intervallerna själv, så där kul, men de blev ju genomförda! Dessutom var jag lagom klar tills de andra skulle börja så det blev ju lite snack med killarna iaf.
Har numera gått ner på kortare intervaller och körde idag en s.k "Akraka" , d vs:
200 m          34 s
400 m    1m 22 s
600 m    2m 9 s
800 m    2m 55 s
800 m    2m 53 s
600 m    2m 4 s
400 m    1m 20 s
200m       33s

uppvärmning och nerjogg om ca. 5 km, vilket gjorde att dagens pass blev kortare än 10km, inte ofta det är på den sidan om milstrecket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback