Långlördag

Något orolig inför lördagens långpass, då det var ganska många veckor sedan jag körde längre pass, tror det börjar närma sig en månad och månaden innan var det inte så där vanligt förekommande heller, var ju maran där som "ställde" till det. Bestämde mig för att denna veckas långpass skulle ske tillsammans med YIF,underlättar ju att springa i grupp när/om det börjar gå tungt, långpasset för deras del brukar hamna på typ 1.45-2.00, för min del ville jag ha ett något längre pass och sprang därför även till idrottsplatsen och hemåt, förlängde turen med ca. 8 km på detta sätt.
När klockan var 10.00 så fanns det inte så där många löpare, men vi var iaf 4 st hugade löpare som begav oss iväg österut, två av dessa skulle dock inte med på hela långpasset utan istället köra löpskolning, efter drygt 5 km löpning. Nåväl dessa första fem km var gemensamma och sedan gav vi två kvarvarande oss in på slingan och kutade där milspåret, en känd runda som inte gav några överraskningar men samtidigt visste jag hela tiden hur mycket som var kvar. 
Efter ett varv på slingan blev det samma 5 km tillbaka till IP, denna gång dock betydligt tyngre, eftersom vi hade en stark motvind längs med kusten.
Tillbaks på IP lite stretching och vätska innan "transportlöpning" om ca. 4 km tog vid. Hemma igen kunde jag konstatera att det var på ganska slitna ben som jag tagit mig drygt 28 km. 
Hoppas benen inte är lika tunga nästa vecka då det är tid för årets låååångpass, en löptur på Österlen som troligen hamnar på 55 km vid hemkomsten, men å andra sidan blir löptempot betydligt lägre då och pauserna flera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback