Fartträning

Eftersom det på torsdag är Sjöbo marknad, och inget gemensamt träningspass då de flesta av oss skall gå en runda där, så körde jag ett eget intervallpass under tisdags kvällen, inte det roligaste att kuta intervaller själv men det fick gå. Då fokus numera återigen är på långa intervaller så fick det bli så.
Värde upp som vanligt med ett varv på 2,5 km runda, lite stretching och typ 400 meter löpskolning med fartökningar, sedan var det tid.
1 km ~ 3.37
2 km ~ 7.24
3 km ~ 10.45
Tror dock at det på den sista intervallen saknas drygt 100m.....men ändock nöjd med passet.
Ett helt ok pass, med hög kontrollerad fart, inte för fort så det blev blodsmak i mun eller mjölksyra i benen, tror dock jag var hyfsat nära att gå över gränsent till mjölksyre pass.
Lyckades nog också skrämma en tjej i de övre tonåren, då jag på en av intervallerna hyfsat trött och anfådd kutar förbi henne för att typ 10 meter därefter tvärstanna....hon kollade lite konstigt då hon gick förbi, men vad göra mitt pass slutade ju där

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tja Patrik. Grym blogg. Men släng skorna, he he. Kolla på min nya blogg. Hur som helst, lycka till med löpningen, med eller utan skor! / J

2009-07-16 @ 23:16:39
Postat av: Jorgen

2009-07-16 @ 23:17:19
Postat av: Anonym

Hrm, komplicerat det här...

Min blogg är

http://barfotabloggen.blogg.se/?tmp=16231502

2009-07-16 @ 23:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback