Morgonlöpning

Närmare 10 grader kallt och småhalt, fick vara lite försiktig för att undvika att dratta omkull.
Men trots det bistra vädret så var det en sådan där morgon som är härlig att vara ute i, man riktigt känner hur det biter i kinderna och samtidigt livar upp hela kroppen. 
Det är stor skillnad på att komma iväg som jag gjort de senaste morgonpassen, strax före halv sju, mot mera "ordinarie" morgonpass, då jag sticker iväg före klockan fem....Då är det i princip folktomt överallt, en och annan polisbil har man mött under hösten, undrar just varför de börjat cirkulera i Ystad vid de tidpunkterna, kanske inte så svårt att förstå :)
Idag var det ganska mycket trafik och även några andra flanörer, dock mötte jag ingen annan som var galen nog att ge sig ut på löpning på dagens underlag.

Eftersom det sista jag gjorde igår var att köra ett en timmes pass på cykeln i går och det på bitvis högre motstånd än tidigare var det ganska sega ben som förflyttade mig runt idag, nu blir det vila fram till typ tisdag kväll, eller ja om lite skridskoåkning med familjen räknas som träning, nä det gör det nog inte.

Just det avslutade dagens pass med att påbörja styrkepass, har för avsikt att komma upp i 4*25, armhävningar, situps och utfallssteg, men fullt så drastisk var jag inte idag, nöjde mig med 3*15, någonstans måste man ju börja.

Undrar om jag kan göra det typ 3 gånger i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback