Långdistans med klubben

dvs YIF friidrott, som brukligt är om lördagarna brukar de köra långpass, är inte så ofta det passar in i mitt schema men idag fanns möjligheten och då var det bara å infinna sig. Skönt med omväxling på långpassen, normalt springer jag dem själv helt i min egen takt och egentligen inga problem med det, men omväxling förnöjer ju! Dessutom brukar farten bli något högre när man är några stycken, både positivt och kan även vara något negativt om det blir för ofta, brukar villa ligga kring 5.15-5-.20/km på mina långpass, när jag springer med YIF brukar farten bli kring 5 min/km en ganska liten skillnad kan tyckas men den spelar ganska stor roll. Idag sprang vi österut och hade för omväxlings skull motvind på vägen ut, genom skogen längs med järnvägen till Köpingebro, där vi fortsatte på grusvägar för Nybrostrand innan vi vek ner på södersidan och ett par km på sanddyner, tungt värre att springa på sanden. Tillbaka vägen fortsatte sedan längs med strandpromenaden tills vi kom till "Saltan" där jag sprang upp mot slingan och tog en vända för att få ihop mina planerade två timmar, sedan dusch och omklädnad i Hugo hallen. Passade på att köpa nybakade bullar och bröd på vägen hem, gissa om de smakade bra med en kopp kaffe?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback