Långdistans

på lördagsmorgonen. Vaknade tidigt och gav mig iväg strax före halv sju. Mörkt och grådassigt ute, dock inget riktigt regn, tog svängen ner förbi Willys och åter på cykelstigen västerut, en sväng i kvarteret där och Erik Dahlbergsgatan tillbaka mot centrum igen, inte många flanörer i sikte, mötte dock ett par som var ute på morgonpromenad, hej hej på er! Sprang sedan ner förbi hamnen där det började bli lite aktivitet med avgående båtar, fortsatte förbi Saltsjöbaden längs med badstigen, blåste kraftigt och det gick ganska stora vågor på havet, tur jag hade vinden i ryggen, annars hade det säkert varit ordentligt kyligt, svängde upp mot Campingen och fortsatte längs med väg 9 tillbaka mot slingan i skogen, där det blev ett varv på 2,5 km rundan, även här ute var det hyfsat tomt på folk, brukar faktiskt vara en del bilar och folk som promenerar även vid den tidiga timmen, efter skogen bar det hemmåt igen och när jag knäppte av klockan hade jag varit ute i två timmar. Trots att de yttre omständigheterna inte var de bästa tyckte jag att det gick förvånansvärt enkelt idag, både mentalt och fysiskt även om några sviter från blodgivningen i början på veckan fortfarande finns där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback