Avslutning/avstamp?

som brukligt numera så var det att springa nyåsloppet i Ystad, hade bestämt mig för att inte kolla tiden från förra året eftersom jag inte ville pressa mig för att gå snabbare.
Vädret på nyårsaftons förmiddag var helt underbart, hög klar luft och ett par minusgrader. Hade med mig Joel som hade tävlings premiär, första gången han deltog i ett lopp, hade missat att ta med mig vagnen till honom så farmor och farfar som gick/sprang med honom fick bitvis hjälpa honom....under de 2,5 km som detta gå/lunka/löp arrangemang blev för deras del.

Loppet är upplagt så att man vid varvning väljer om man nöjer sig med ett varv eller vill kuta 2 varv och få ihop ca. 5 km. För min egen del så blev det ännu ett okej lopp med vettigt tid jämfört med förra året iaf, sprang i mål på 18.40 utan att riktigt ligga på max, detta var 35 sekunder sämre in förra året och det är jag mkt nöjd med.

Nu blir det till att komma igång på allvar igen med löpträningen och få till fler fart pass, för var det något som kändes under loppet var att styrkan inte är där riktigt, men några tuffa pass skall väl kunna fixa till så den kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback