Rullskidsmorgon

och en perfekt sådan. Även denna morgon så stötte jag på en granne när skulle ge mig iväg, dock inte samma som härrom veckan, denna är något mera förstående då han oxå tränar en del, främst löpning, så denna gång var det nästan uppmuntran i stället för ifrågasättande. Tog vanliga turen om ca 1 mil, och idag var vädergudarna med mig, lagom kallt för att asfalten skulle vara perfekt att åka på, inte blöt och tung, och ej heller så kallt att det riskerade vara halka, dock skönk temperaturen när jag var hemkommen, tur att man är så morgonpigg!! Åkte västerut på cykelstigar inne i kvartern häromkring, märkte väl något av blåsten, efter ca. halvvägs går rundan ner vid vattnet och vänder österut igen, och nu märktes vinden, dock till det positiva, fick vinden i ryggen och huj vad det gick lätt. Sedan kan man ju undra om det egentligen är så positivt, jag menar träningseffekten blir ju något lägre, med mindre motstånd. Det torra och perfekta underlaget gav också lite andra bekymmer i form av det i nedförsbackarna gick något fortare än vanligt och krävde mera planering, vid korsningar och andra obehag i form av bommar vid cykelstigar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback