Starkare

än på länge, även om farten på dagens intervaller inte var något att skryta med så var iaf passet ett steg framåt. Blev ca. 13 km, betydligt längre än på riktigt riktigt länge!
Uppvärmning om 3 km, inkl. löpskolning, kan dock bli betydligt bättre på detta. Måste komma ihåg att förbereda det bättre, får nog dessutom se till att infinna mig på något pass med YIF, och ta lärdom från Staffans träningar.
Sedan körde vi långa intervaller med joggvila mellan.
2 km @ 8min 10 sek
500 m joggvila
2 km @ 8 min 11 sek
500 joggvila
2,5 (är nog ngt kortare) @ 9 min 22 sek
fick dessutom koll på att min max puls är ngt högre än jag tidigare trott, kom upp i den anseliga nivån av 210 idag!! Trodde pulsen skulle sjunka med åren.....men att min blev högre tolkar jag som att jag bara blir yngre!
Avslutade med nedjogg och lite styrka.
Utfallssteg. Oj oj här saknas det mycket
Armhävningar och situps.
I morgon blir det vila.
Kanske jag skall våga mig på 15 km till helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback