Julmaten

skall förbrännas.
Så trots ett ganske tråkigt väder med regn och åter regn hela dagen så gav jag mig ut på en milrunda vid lunchtid idag. Skall jag vara helt ärlig så var trodde jag att det var gemensam intvallträning med YIF friidrott idag, men hade tagit fel på dag.....i morgon är det som gäller.
Men när jag nu var ombytt var på plats var det liksom läge att kuta en runda, trots att det inte riktigt blev som jag tänkt mig.
Milslingan i skogen var inte att tänka på, fullt av blöt snö och förmodligen även något isigt undertill också. Nä det fick bli gamla militärvägen österut, försökte att ligga på i ett ganska högt tempo, när jag var 5 km ut, d vs. halvvägs visade klockan 23.13, d vs. betydligt under 5 minuters temp.
Hyfsat nöjd med det så lyckades jag öka takten något, kanske med något hjälp av vinden i ryggen, dock blev det något snabbare än planerat, men det blev jag inte riktigt klok på förrän jag stannade.
Tyckte nog allt att det var ganska jobbigt och att pulsen låg väldigt högt, men skam den som ger sig. När jag tryckte av klockan efter 10 km visade det sig att det gått hyfsat snabbt, de sista 5 km klarades av på 21 minuter och 33 sekunder.
Miltiden blev således strax under 45 minuter. Hyfsat för att vara i en viloperiod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback