Långsamt

inte ofta jag springer i tempo som är drygt 5,30/km, men idag fick det bli så, sliten efter helgens långpass var jag fast besluten att ta mig runt de tre varven kring Backaskolan på ett sätt som gjorde att jag inte gick ner mig överdrivet mycket. Så det fick bli på bekostnad av farten och kanske även något sämre löpteknik, tror faktiskt inte att passet gav så där värst mycket av backträning inför GBG varvet. Nåväl, det är numera ljust om morgonen och för närvarande även så pass varmt att vantar inte längre behövs. Gav mig iväg när fåglarna var som gladast och det sjöngs friskt bland träden, undert vackert och rogivande med denna stilla löptur till en sådan härlig morgon. Det är nästan så jag tycker våren är trevligare än sommaren, det är ju nu allt spricker upp, buskar och träd är så under gröna och det är inte tryckande varmt. Längtar redan till nästa morgon pass, ja då under förutsättning att vädret fortsätter som det varit sista månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback