Garmin 405

blev det som ersatte min kära? Suunto som bråkade för 3 eller troligen fjärde gången, har tappat räkningen.....dock så har det ju varit suverän service från löplabbet i Malmö där jag köpt klockan, de har vid alla tillfällen antingen skickat den på service eller bytt klockan mot ny utan att först kontrollera med leverantören. Igår när jag återigen kom dit med min klocka så sa de att jaha då får vi skicka in den för reparation, men när jag förklarade att jag nog hellre såg att jag fick köpa en ny av annat fabrikat så var det inga bekymmer, bara att välja i deras sortiment och full återbetalning på min Suunto, faktiskt även på ett tillbehör för överföring till PC som jag ej längre hade kvitto på, då de fått tillbaka det tidigare vid byte av klocka. Strulet med Suunton har varit att efter 3-4 månaders användning har puls funktionen lagt av, har inte hjälpt med nytt pulsband, nya batteri, att på nytt para ihop klockan med pulsbandet....det ända som fungerat är hårdvaru reset (måste skickas in) eller ny klocka. Trist. För jag tyckte om klockan när det fungerade, i synnerhet att den även fungerade utmärkt även som vanlig klocka. Idag har jag haft mitt första pass med den nya leksaken Garmin 405 och kommer säkert vart efter att lära mig även den, det som jag redan upptäckt är att mjukvaran är av en helt annan kaliber, d vs. mycket bättre iaf för mig. Häftigt med koppling till kartor och Google Earth! Dessutom går det ju att läsa in träningsdata direkt till olika träningssiter. Själva träningspasset idag var ingen höjdare, kraftigt sliten efter helgens långpass och tävlingen i måndags, ingenting i dagens pass var positivt, tungt, tråkigt etc, etc. Nu kan det bara bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback