Årets längsta

http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=139457 långpass och troligen även det längsta sedan Växjö marathon. Var orolig inför passet då jag igår var fortsatt irriterad i halsen, inte ont men något som inte är riktigt riktig som vanligt, vaknade dessutom med näsblod i morse, aj aj inget långpass idag inte, men kollade feber samt vilopuls och när det var ok så beslöt jag att trots allt ge mig iväg, skulle hämta upp en löparkompiss vid 7 snåret och själv gav jag mig iväg timmen tidigare, målet var att idag få till 3 timmars löpning och när det är så långa pass är det mycket enklare att delvis springa tillsammans med någon annan. Så det fick bli en runda kring stadskärnan och efter ca. 11 km så passerades platsen vi bestämt. Sedan fortsatte vi ut på den runda som numera brukligt går först västerut mot Lilleskog för att sedan vända mot öster igen men då längs med kustremsan. Idag liksom den sista månaden är vädret helt underbart, klar himmel en värmande sol, handskarna som jag hade på mig inledningsvis åkte ganska snart av. Vi sprang förbi hamnen ner mot "Världens ände" och fortsatte ut till "jakten" när det var tid att vända hemmåt igen. På hemvägen passerades bageriet och en ljuv doft spred sig långt in i de numera ganska tungt arbetande lungorna, dock så gav det förnyad kraft. På väg hem konstaterade jag dock att det fattades ca. 20 minuter för att nå målet med dagens pass, så det fick bli ett kompletterade pass runt Källesjö och Hedeskoga för att få till de planderade 3 timmarna. När jag nu anyalyserar passet så kan jag nog konstatera att något är det som bör bli annorlunda framöver, för hög puls i förhållande till farten, troligen är det ett tecken på att kroppen är ganska nerkörd, men en träningsvecka till sedan börjar det bli tid att trappa ner på träningen till förmån för en ganska intensiv tävlings månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback