v. 39

Lördag:
Så var då sista överlånga passet före Växjö maran avklarat. 37 km blev det idag, varav ca. 25 km tillsammans med Daniel, ganska skönt med sällskap så stor del av rundan blir liksom betydligt lättare mentalt på så sätt. Var ute nästan 3 timmar och 20 minuter. Precis som tidigare var det inte speciellt ansträngande utan hade kunnat fortsätta utan några problem ännu en bit. LIte oroande dock att farten var ca. 10 sek lägre än sist men pulsen var högre.....nedtränad? något skit i kroppen? svårt att veta riktigt vilket, nåja det är ju 3 veckor kvar och nu skall jag börja släppa på träningen succesivt så toppformen infinner sig lagom till den 18:e.

Torsdag:
Hemma igen och intervall kväll, på dagens program stod det 3*3000m ett minst sagt tufft intervall pass. Av gårdagens förhöjda puls fanns det inget kvar. Öppnade första på 11,27 för att tappa något på de efterföljande, ganska tung i benen på den sista vändan och gick därför medvetet något försiktigare där. Totalt idag blev det 14 km.

Onsdag:
Tänkte mig i kväll en något längre tur i Vilsta spåren, men redan då jag knöt skorna misstänkte jag att något inte stämde, pulsen höll sig runt 100 strecket på tok för högt för att knyta skorna! Men gav mig iväg trots det, men redan efter ca. 1 km insåg jag att farhågorna var riktiga, typ 10 slag högre än normalt och möjligen någon förkylning i kroppen, är lite seg i halsen så får väl se vart det slutar.

Måndag:
Är några dagar i Eskilstuna, så därför blev det i måndags kväll ett löppass här, från hotellet till spåret i Vilsta, kom i väg något sent så därför blev det "bara" 15 km totalt, hade egentligen tänkt mig ett varv på milspåret också, men mörkret föll och det fanns inte en chans att hinna med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback