v. 36

Måndag:
Blev ju inget långpass i helgen, eftersom jag tävlade i lördags och under söndagen fanns det ingen tid, så det blev att avverka 25 km i kväll, eftersom jag är i Eskilstuna fick det bli i Vilsta spåret, som är väldigt kuperat, och speciellt då för en skåning som inte är överdrivet bortskämd med långa backar.

Tisdag:
Kvällspass på slitna ben, kändes i låren att det var långpass igår, men efterhand så släppte det och på slutet var det helt ok. Hälsenan som strulade i våras och somras har dock börjat göra sig påmind igen och det är något oroande då jag under september måste öka på träningsdosen inför maran i Växjö, måste vara fösiktig och stretcha ordentligt.
Dagens runda gick från hotellet till motionsspåren, dock inte samma som igår, och avverkade 5 km slingan, totalt inkl. transporten t o r hotell mätte det idag 10 km, vilket sprangs på 51 minuter.

Torsdag:
Ännu en torsdag och naturligtvis var det tid att kuta lite snabbare idag, intervaller i Sandskogen precis som vanligt, nu har vi börjat koncentrera oss på något längre pass, så idag stod det 3*2,5 km på schemat, långt men ganska behagligt faktiskt, och dessutom endast 1 minuts vila mellan så det blev lite mera åt snabbdistans hållet.
Öppnade något försiktigt för att öka gradvis, spåret är nog något kort tror det fattas ca. 100 m, något att ha i åtanke då man räknar på tiden, hursom helst så blev varven så här:
9.16
9.09
8.45
Första vändan tappade jag dessutom "GPS pucken" så där fick jag stanna till och plocka upp den samma så därav något lägre tid.
Totalt idag dryga 12 som avverkades.
En annan kul detalj var att det idag kändes att den mentala fasen mot Växjö maran börjar infinna sig, tankar och diskussioner om fart, uthållighet e tc, börjar bli närvarande. Ett gott tecken, med ca. en månad kvar av hård och lång träning innan det börjar bli dax att släppa av på träningen.

Fredag:
Hade egentligen tänkt mig en vilodag, men vädret var ju så underbart att jag styrde om långpasset till idag, skulle ju ändå till Tomelilla och tog mig dit löpandes, "naturligtvis" inte raka vägen hade blivit alldeles för kort då, först en vända hemma i kvarteren sedan ut mot Sandskogen och vidare mot Nybro, längs vägen över Köpingebro, Stora Köpinge där det även blev ett stopp för att fylla på vatten på kyrkogården. I backarna mot Svenstorp och sista biten från Övraby in mot Tomelilla kändes det att veckan som gått varit tuff med många mil och bra med fart inkl. tävlingen i lördags. Men detta uppvägdes av ett underbart väder och den vackra naturen. 30 km tillryggalades på 2 timmar och 37 minuter.

utsikt över haveten något sliten Patrik under ett långpassså underbar natur man kan ha omkring sig vid ett löppass

Söndag:
På slitna ben, gav jag mig ut på en 10 km runda, hade siktet intställt på att hålla nere pulsen och få musklerna att mjukna upp, och tror faktiskt att jag lyckades, farten blev ju därefter och jag stannade klockan på 53 minuter och 30 sekunder, men det biten spelade ingen roll idag. Första veckan av den tuffa september träningen är nu avklarad och nu gäller det att bara fortsätta i samma takt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback