v. 21

Tisdag:
På slitna ben....kan nog dagen tur bäst beskrivas som, fortfarande något öm i låren efter lördagens tävling. Gav mig ut på kvällskvisten i slingan för en lugn och väldigt njutfull runda om 10 km, satsade på att hålla pulsen under 70 % av max, vilket gjorde att rundan tog sin tid men samtidigt njöt jag av varenda steg i denna ljuva vår kväll.

Torsdag:
Ordinarie dag för intervaller, men vi var ett par som inte var helt återställda från Göteborgsvarvet och föredrog att inte köra på i intervall fart idag, om vi försökt tror jag risken att dra på sig skador varit stor. Istället blev det ett varv på milspåret med 3 st km där farten ökades, trodde inte det skulle gå så snabbt som det visade sig gjort, ökningarna skedde med start efter 3, 5 och 7 km, markeringarna sitter nog inte 100% rätt men ganska så korrekt är det nog, tiderna blev 3.43, 3,45 och 3.32, något justerade efter att kollat GPS distanserna, exakt på sekunderna spelar ingen större roll, det viktiga eller kanske roliga idag var känslan av att ha fart i kroppen trots att den ömmade ganska betänkligt. Totalt blev det 12,5 km idag, inklusive ett första uppvärmningsvarv på korta slingan.

Fredag:
Cykeln åkte fram - första gången på 6 år tror jag, har nog inte cykeltränat sedan vi gjorde klassikern, - 02 vill jag minnas att det var....trampade från Ystad till svärföräldrarna i Sjöbo en tur på dryga 27 km, lagom tur som första pass, tog precis under timmen att avverka, riktigt riktigt bra då jag räknat med att ta närmare 1,5 timme på mig och dessutom hade jag motvind en stor del av turen.
Kommer nog att bli en del cykelträning framöver, mest som komplement till löpningen.

Söndag:
En solig söndagsmorgon som gjord för ett långpass, dock ganska kylig då jag gav mig iväg strax  före kl 7, fick dock upp värmen efter ett tag och när jag kom till slingan var det riktigt behagligt, fågelkvitter och an allmnänt trevlig miljö gjorde rundan riktigt riktigt härlig. Totalt blev det idag 20,5 km på 1 timme och 46 minuter, ett tempo på 5.11 min/km vilket är ungefär en minut lägre än förra veckans snitt under GBG varvet och det är väl ungefär där träningspassen skall ligga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback