v. 12

Måndag:
Tog vilodag idag, efter två pass i helgen, först lördagens långdistans och sedan ett kortare snabbare pass på söndagen, så var det nog inte fel att ta en vilodag idag:

Tisdag:
10 km halka på morgonkvisten, nåja så illa var det inte men något försiktigt var man tvungen att ta det, bitvis var det halt på asfalten i någon av backarna var det att springa i gräskanten för att löpande kunna ta sig upp.

Onsdag:
Veckans intervaller genomfördes i ett lätt snöigt Ystad, dock mycket härligt löparväder och ett mycket bra pass blev det idag. Det känns som att formen skall kunna bli hyfsad även detta år, idag avverkades.
2500 m 9.17                vila 90 sekunder
1000m 3.43                 vila 60 sekunder
1000m 3.44                 vila 60 sekunder
500 m 1.44                  vila 30 sekunder
500 m 1.45
till detta kom uppvärmning och nerjogg om totalt 5 km.

Långfredag:
En dag som borde var klippt och skuren för långpass, men inte, blev en lugn och stilla morgontur om 10 km i sandskogen, regnigt och blött men ganska behagligt likväl, 51 minuter tog det.

Lördag - påskafton
Idag var det tänkt att ansluta till YIFs långpass, men vaknade med halsont och bestämde mig ganska snabbt att det inte blev någon runda idag, tråkigt för jag hade verkligen sett fram mot ett långpass tillsammans i grupp. Nu när det blivit eftermiddag har jag fortfarande känningar i halsen och känner mig lite seg, så det var nog bara bra att jag ställde in passet. Inte så konstigt heller om jag skulle bli dålig eftersom barnen här är/har varit förkylda med feber, så varför skulle inte jag drabbas?

Söndag:
Gårdagens vila gjorde susen, inga känningar i halsen idag, så idag kunde jag inte motstå frestelsen att sticka iväg på ett pass i ett soldränkt Ystad, underbar runda i ett tempo som blev högre än planerat 10,6 km på 51 minueter 30 sekunder, i morgon får det nog bli långdistans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback