v. 25

Måndag:
Blev inget lopp i helgen, kände mig inte helt ok i halsen. I morse drog jag dock mig upp ur sängen och tog den sedvanliga morgonturen, om 10 km, något seg i benen, de är ju inte precis vana vid flera dagars löpvila, kuta runt ungefär som vanligt knappt 53 minuter och snitt puls på 155, vilket gör att verkade som det skall. Nu blir det att försöka finslipa formen inför Veteran SM sista helgen i Juni.

Tisdag:
Besök i Växjö även denna vecka, så i kväll fick det bli ett längre pass runt centrala Växjösjön, något kylig kväll men som löparväder var det ganska behagligt, som vanligt ganska mycket folk som rörde på sig runt sjön. Jag avverkade 3 varv, samt tur o retur hotellet, vilket torde bli ca. 18 km totalt.

Onsdag:
Helg på fredag så veckans intervall pass fick gå av stapeln på onsdags kvällen, var ett bra tag sedan jag körde intervaller så det var inte utan att kroppen behövde det, och det märktes också, andra blocket gick betydligt lättare och dessutom snabbare.
                      1:a                       2:a
400m          1.25                    1.24
800m          2.57                    2.53
500m          1.50                    1.43
1000m        3.45                    3.39


30 sekunders vila mellan intervallerna var det tänkt, dock blev det "joggvila" mellan några av dem för att hamna rätt i spåret och vid dessa så blev vilan närmare minuten.

Mellan blocken vilade vi 4 minuter.

Kändes verkligen att det lossnade under andra varvet. Nu skall jag försöka få till ett banpass också innan veteran SM nästa helg.

Fredag:
Hääärligt långpass fick inleda midsommarhelgen, klar himmel men något blåsigt var det, gav mig iväg strax för 7 i morse, sprang till Sandskogen där det blev ett varv på milspåret och även en 3 km runda. Ganska mycket folk som var ute och promenerade i skogen denna underbara morgon. Totalt blev det 23 km idag och det tog ungefär 2 timmar.

Söndag:
Körde på idrottsplatsen idag, i ett försök att finna lämplig fart/varv, inte alldeles enkelt visade det sig, pendlade mellan 86 och 94 sekunder/varv. Blev 2 km med fart samt några km som uppvärmning och nerjogg. På söndag gäller det, då är det 25 varv som skall avverkas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback