v. 31

Måndag:
Denna veckas intervaller var flyttade till måndag, eftersom flertalet skall tävla på fredag, dock avstår jag denna gång. Idag var det verkligen betoning på långa intervaller, dagens stege var som följer:
3000m     10min 46 sekunder
vila 3 minuter
2000m       6 min 53 sekunder
vila 2 minuter
1000m       3 min 33 sekunder
Till detta kom i sedvanlig ordning uppvärmning och nerjogg (välbehövlig) så totalt blev det 11,5 km idag. Fortsatt bra fart under skosulorna, kändes dock fortfarande något orytmiskt i löpningen.

Onsdag:
Barnvagnsjogg!! Tog med snart 5 årige sonen på dagens runda, eftersom vi inte är ägare till  någon joggingvagn fick det bli den vanliga sittvagnen ( som för övrigt i princip aldrig används numera) som kom till användning. Ibland brukar han vilja följa med på rundorna och det är ju i regel väldigt svårt, intervaller eller långdistans fungerar ju inte så bra, och under de tidiga morgonpassen brukar han sova djupt, men idag fanns det möjlighet då 10 km i slingan stod på programmet, ställde in mig på ett ganska lugnt tempo som kom att bli avbrytet ett antal gånger av att han också skulle vilja springa men så blev inte fallet!! Han inledde starkt med stretching och sedan 75 meters löpning innan det var tid att stretcha igen, därefter skulle det åkas resten av rundan, men ett par gånger fick vi stanna för då tyckte han det var tid att stretcha och vätska. Stannade klockan vid dessa tillfällen för att få fram en "hyfsad" netto tid iaf, rundan tog 49 minuter och det var nog allt något snabbare än jag förväntat mig med tanke på 20 kg barnvagn att skjuta på, riktigt kul pass tilsammans med sonen, hoppas vi kan göra om det någon gång. 

Fredag:
Härligt pass om 20 km på morgonkvisten, stack iväg vid halvsju snåret och mötte upp polaren en halvtimme senare, sedan tog vi oss ned mot havet och sprang längs vattnet från Lilleskog bort mot Sandskogen, verkligen härligt med solen gassandes över havet och ganska många morgonpigga flanörer och även en del andra löpare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback