v. 27

Måndag:
Sedvanliga morgonrundan om dryga 10 km, trodde nog att benen skulle vara något segare idag än som var fallet. Härligt väder för en morgontur även det inledningsvis var något kyligt. Senare under dagen kom dock känningarna från söndagens lopp....hälsenan ömmar, och framsidan på låren är väl inte heller helt fräscha, men visst en tävling skall ju kännas i kroppen.

Onsdag:
Nytt morgonpass, som vanligt något segt innan man dragit sig ur sängen och fått bort tankarna om att vända sig om, men när jag väl kommit igång med löpningen så är det ju så härligt. Blev vanliga morgonrundan även idag, och för ovanlighetens skull mötte jag inga andra motionärer idag, rundan tog strax under 53 minuter.

Torsdag:
Intervall kväll, lite nytt upplägg i kväll, körde först ett 500m lopp med gemensam start, sedan blev det start med den snabbaste tiden sist och därefter det avstånd till framförvarande som vi hade, på så sätt skulle vi komma i mål ungefär samtidigt,
3*500 och 2*1000 med detta upplägg, femhundringarna blev väl sisådär, körde på lite för hårt och därför något ojämnt, detta gällnde nog oss alla. Men på tusingarna gick det bättre och där blev det ganska jämnt när vi passerade "målet".

Söndag:
Ett par dagars uppehåll då vi varit på High Chaparral, där det inte blev tid över för något träningspass. Hade tänkt mig ett långpass i kväll, men lite dåligt med mat och sen start på passet gjorde att jag nöjde mig med 10 km på slingan i Sandskogen, verkligen underbar så här på kvällen. Min vänstra hälsena ömmar återigen, måste bruka allvar under semestern med att köra rehab några gånger varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback