v. 02

Måndag:
Dagens löppass kändes betydligt bättre än det i lördags, var förmodligen sliten då och löpvilan i helgen gjorde gott. Idag blev det 10 km på bitvis slaskiga och sliriga cykelstigar. Tog det försiktigt för att inte gå om kull och klockan stannade på hela 55 minuter.

Tisdag:
Styrkepass med hopprepet, och de vanliga situpsen och armhävningarna, fortsatte med samma antal som i helgen, får nog gå ett par veckor så här innan jag ökar igen.

Onsdag:
Försökte komma på anledning att inte stiga upp när klockan ringde men jag stod på mig och ut kom jag, vanliga morgon rundan, idag betydligt bättre underlag idag än i måndags och det gick ungefär 4 minuter snabbare än då, försökte medvetet att trycka på lite extra idag, naturligtvis gjorde det halkfria underlaget sitt till också.

Torsdag:
Dubbla pass idag, först styrkepasset på morgonen och i kväll blir det intervaller. Styrkepasset var betydligt jobbigare idag än de senaste gångerna, men det är väl så det skall vara lite ner och mycket upp.
Intervallerna avklarade, vi är inne i en ganska tung period nu av långa härdande intervaller, idag var det 2000m 500m joggvila, 3000m vila och sist 2000m.
Dagens intervaller gick ca. 5 sekunder snabbare/km än de förra veckan.

Lördag:
Veckans långpass får vänta tills i morgon, blev dock en milrunda på eftermiddagen, tog det lugnt och njöt av den friska luften. Är dock något oroad över min vänstra hälsena vilken ömmar innan jag hunnit bli varm. Kör ju lite styrka för att motverka detta men får nog fundera på att testa något inflammations hämmande också. Kanske skall börja med att testa tigerbalsam ett par gånger om dagen.

Söndag:
Långdistans 24 km, gav mig iväg strax före 07, något blåsigt men hade vinden i ryggen på väg till skogen. Idag var det nästan ingen känning alls i hälsenan, verkligen skumt det kommer och går.....ett härligt pass blev det, hyfsat många flanörer ute i skogen så pass tidigt. Kom hem strax efter kl. 09 och sedan smakade frukosten utmärkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback