v. 09

Måndag:
Väldigt segt och stiga upp, så när att jag vände mig om igen, men efter lite vånda så gav jag mig ut och det är ju så härligt när man väl är ute, klarade mig från morgonens störtskur med bara några minuter! Farten och känslan ungefär som förra veckan, d vs. långsamt och inte riktigt bra känns det.

Tisdag:
Resande fot ett par dagar och idag blev det ett kvällspass i Oskarshamn, en trevlig runda som börjar med 4 km asfalt svagt stigande till motionsspåret vid Scania, väl där blev det två varv på 2,5 km slingan, en omväxlande slinga med lite kupering, ganska tunga spår, sedan tillbaka till hotellet, totalt drygt 11 km idag, med snittfart strax under 5 min/km.
Pulsmätaren har lagt av så jag ingen koll på pulsen för närvarande men det kändes ganska tungt idag.

Onsdag:
Styrkepass om 4*20 situps och armhävningar, samt 10 st utfallssteg. Har ju inte kört någon styrka den sista månaden, men det märktes inte idag, gick ganska lätt.

Torsdag:
Intervall kväll i sandskogen, nu börjar det bli tid att minska på sträckorna och öka farten i stället för att återigen få lite fart under dojjorna, dock skall det ske med försiktighet så det inte blir skador.
Dagens pass förutom upp och nerjogg:
1200m 4,35
1400m 5,24
1600m 6,12
1800m 6,56

Lördag:
Långdistans, 23 km, och nu kan jag nog påstå att jag hämtat mig från de 3 veckornas uppehåll, idag kändes det helt ok och tempot var nästan lite för högt....5.04/km, dock ingen pulsmätare så hur det var med den saken vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback